Sunday, February 12, 2023

درمان بواسیر با لیزر، عمل جراحی هموروئید بدون درد و سرپایی


برخی از افراد هنگام مواجهه با علائم بواسیر از مراجعه به پزشک سرباز می‌زنند و گمان می‌کنند هموروئید خود به خود درمان می‌شود، اما در بسیاری از موارد اینطور نیست. پیش از اینکه به سراغ روش‌های درمان بواسیر یا هموروئید برویم، به بررسی این عارضه و علائم و نشانه‌هایی که ایجاد می‌کند، می‌پردازیم:

مسئله مهمی که ذهن بیماران را درگیر می‌کند، انتخاب بهترین راه درمان بواسیر است. افراد مبتلا به این عارضه علاوه بر احساس خجالت، به دلیل ترس از جراحی خیلی دیر برای درمان اقدام می‌کنند و باعث پیشرفته شدن بیماری و سخت تر شدن مراحل درمان می‌شوند. اما برای درمان بواسیر چه باید کرد؟

پزشک بعد از انجام معاینه و تشخیص اینکه هموروئید خارجی یا داخلی است، بهترین روش درمان را پیشنهاد می‌دهد. بنابراین هرگونه اقدام به درمان باید بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم توسط پزشک انجام شود. اما لیزر یواسیر بهتر است یا جراحی به روش های سنتی؟

درمان بواسیر با لیزر و عمل سرپایی هموروئید
درمان قطعی بواسیر یا هموروئید با لیزر که امروزه جایگزین عمل های سنتی شده، به دلیل نتایج رضایت بخشی که تا کنون داشته مورد استقبال بیماران و پزشکان قرار گرفته است. روش لیزر درمانی به عنوان جدیدترین متد درمان انواع عارضه های نشیمنگاهی شناخته می شود که کاملا ایمن، بی خطر و سریع است. درمان هموروئید با لیزر هم یک عمل سرپایی به حساب می‌آید که تحت بی حسی موضعی، رگ‌های هموروئیدی حذف می‌شود و نیازی به چاقوی جراحی نیست. در فیلم زیر با نحوه درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر آشنا می‌شوید.

طی فرآیند لیزر بواسیر، عروق آسیب دیده مقعد با تابش اشعه مستقیم و یکپارچه اشعه لیزر و بدون درد و خونریزی از بین می‌رود. بیمار بلافاصله بعد از این عمل مرخص می شود و به زندگی عادی خود برمی‌گردد. البته رعایت برخی نکات بعد از لیزر ضروری است.
برای درمان هموروئید بیرون زده، ترومبوزه و خونی هم از همین روش نوین استفاده می‌شود و می توان گفت که اثربخشی لیزر در انواع مختلف هموروئید یکسان است.

امکانات مرکزی که برای لیزر به آن مراجعه می کنید، نوع دستگاه لیزر و میزان تجربه پزشک از موارد مهمی هستند که باید به آن توجه کنید. کلینیک پایتخت یکی از قدیمی ترین مراکز لیزر بیماری های مقعد و نشیمنگاه در تهران است که با داشتن پزشک متخصص و مجرب و کادری حرفه ای، توانسته طی این سال‌ها رضایت بیماران را جلب کند.

در گذشته تنها راه درمان بواسیر استفاده از تیغ جراحی بود و بیماران ناچار به تحمل درد و مشکلات عمل جراحی بودند. اما در حال حاضر جراحی روشی تقریبا منسوخ شده به حساب می‌آید و کمتر دیده می‌شود که فردی ریسک جراحی و عوارض بعد از آن را بپذیرد.

مزایای لیزر هموروئید
در اینجا مهم ترین مزایای لیزر را در مقایسه با جراحی بررسی می کنیم:عمل لیزر هموروئید به صورت سرپایی در مطب و با بی حسی موضعی قابل انجام است
نیاز به بستری و استراحت مطلق نمی باشد و فرد میتواند بلافاصله به محل زندگی خود بازگردد
روش لیزر نیازی به پانسمان یا همان تامپون ندارد
در کمتر از نیم ساعت قابل انجام است
عوارضی مشابه عوارض عمل بواسیر به دنبال ندارد (بی اختیاری، عفونت و….)
احتمال بازگشت هموروئید در روش لیزر بسیار پایین است
هیچگونه آسیبی به بافت های اطراف وارد نمی شود
هزینه جراحی بواسیر با لیزر

هزینه جراحی بواسیر با لیزر را نمی‌توان بطور دقیق مشخص کرد و معمولا بعد از معاینه توسط دکتر هموروئید و تشخیص نوع و درجه بیماری این هزینه مشخص می شود. قیمت های مشخص شده برای مراکز درمان بواسیر در تهران نسبت به شهرستان ها کمی بالاتر است.

البته در مقایسه با هزینه های جراحی مثل هزینه بستری، دوران نقاهت طولانی و مراقبت های بعد از عمل و احتمال بازگشت مجدد بیماری و غیره، لیزر یک روش مقرون به صرفه است.

بعضی از بیمه های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه لیزر هموروئید را به عهده بگیرند، اما برای اطلاعات دقیق تر باید از بیمه مربوطه سوال کنید.

No comments:

Post a Comment