Tuesday, August 11, 2020

براي درمان شقاق كدام روش را انتخاب كنيم؟





بيماري شقاق يكي از بيماري هاي نشيمنگاهي است كه شايد بسياري از افراد با آن سروكار داشته باشند و درد زيادي را تحمل كنند اما راه درمان درست آن را ندانند. شقاق يك پارگي يا شكاف مشابه بريدگي دست با كاغذ است كه در انتهاي كانال مقعد مشاهده شده و باعث خونريزي مقعدي مي‌شود. يكي از شايع ترين علل خونريزي مقعدي همين شقاق يا فيشر مي باشد.

شقاق يا فيشر با چشم نيز ديده مي شود اما بيشتر افراد آن را با بواسير(هموروئيد) اشتباه مي گيرند زيرا هر دوي آنها با خونريزي مقعدي يا خون در مدفوع همراه هستند اما با مراجعه به پزشك مي توان اين عارضه را به راحتي تشخيص داد.

يبوست كه يكي از عوامل اصلي شقاق است، به معني دفع مدفوع خشك و سفت است. در چنين حالتي دفع مدفوع بسيار مشكل است و با زور زدن زياد همراه است كه همين فشار و زور زدن زياد باعث ايجاد اين عارضه مي‌شود.

اگر به اين بيماري توجهي نشود، شقاق بيش از ۱ ماه طول مي‌كشد و تبديل به نوع مزمن مي شود. در نوع مزمن خونريزي شديدتر است و حتي امكان بروز كم خوني نيز وجود دارد. همچنين دفع مدفوع براي فرد دشوار است و به دليل درد زياد از دفع مدفوع خودداري مي‌كند.

براي درمان چندين راه وجود دارد كه پس از مراجعه به پزشك، او بهترين راه را پيشنهاد مي‌دهد. توصيه اكثر پزشكان درمان با ليزر است كه مزيت هاي زيادي نسبت به جراحي دارد. سعي نكنيد كه شقاق را در خانه درمان كنيد زيرا منجر به بدتر شدن شرايط بيماري شده و درمان دشوارتر مي‌شود. شايد درد و علائم بيماري با كمك روش هاي خانگي كاهش يابد اما اين بهبودي كاملا موقتي است.


وبلاگهای پیشنهادی: 


No comments:

Post a Comment